Ce sa mananci pentru a evita somnolenta la volan

Stim deja ca pentru a avea energie trebuie sa alegem alimentele potrivite. Un lucru valabil si pentru soferi, pentru a evita somnolenta, care constituie principala cauza a mortalitatii pe sosele. Atunci ce ar trebui sa mananci pentru a evita somnolenta la volan?

Somnolenta la volan :alimente de evitat. Care sunt alimentele care favorizeaza somnolenta? Feculentii, atunci cand sunt ingerati intr-o cantitate mult prea mare si alimentele mai greu de digerat precum cele bogate in materii grase. Digestia necesita energie ceea ce are tendinta sa oboseasca organismul si poate fi la originea unei somnolente. Alimentele cu indice glicemic ridicat precum dulciurile trebuiesc evitate in egala masura deoarece provoaca o hipoglicemie reactionala.

Pentru a evita aceste neplaceri la volan trebuie sa eviti mesele copioase, prea bogate si sa elimini produsele dulci.

Meniul ideal pentru soferi.  Meniul ideal trebuie sa aiba un indice glicemic scazut, sa nu tulbure digestia si sa confere energie. Acesta trebuie sa fie compus din:

  • o proteina ;
  • legume ;
  • un lactat de tipul iaurtului ;
  • un fruct ;
  • apa ;

Poti bea si o cafea insa consumul acestei bauturi care se vrea a fi stimulanta nu ar trebui sa inlocuiasca pauzele indispensabile pe care ar trebui sa le faci daca ai un drum lung de facut. Este important sa te opresti 15-20 de minute odata la doua ore dar si la cel mai mic semn de oboseala.

La aperitiv poti consuma castraveti si ridichi deoarece castravetele are un continut ridicat de apa ceea ce favorizeaza hidratarea si ridichea este amara ceea ce favorizeaza vigilenta.

La pranz se poate consuma linte sau peste alb deoarece contin proteine si au un indice glicemic scazut.

La desert kiwi si putina ciocolata neagra deoarece kiwi contine vitamina C, pentru a-ti face plinul de energie.